Standardy Ochrony Małoletnich

| |

Standardy Ochrony Małoletnich pdf

Zasady bezpiecznego kontaktu personelu z dzieckiem-pacjentem w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej w Gminie Jabłonka -wersja dla dzieci
Jesteś dla nas ważny - czyli co robimy, aby dzieci czuły się u nas jak najlepiej. Jesteś tu, ponieważ wymagasz/potrzebujesz naszej pomocy. W naszych poradniach pracują lekarze, pielęgniarki, a także inni ( pracownicy laboratorium) którzy chcą pomagać dzieciom. W naszej pracy kierujemy się różnymi zasadami
i nie wszystkie dotyczą tylko leczenia. Te które czytasz, są skierowane do dzieci. Wyjaśniamy Ci w nich, co będziemy robić, abyś czuł/a się dobrze jako nasz pacjent:
1. Możesz nam powiedzieć, jak powinniśmy się do Ciebie zwracać.
2. Masz prawo wiedzieć, jak nazywa się osoba, która Cię leczy i czym się zajmuje, jeśli sama zapomni się przedstawić, możesz ją o to zapytać.
3. Jeżeli czegoś nie rozumiesz lub nie wiesz, na czym polega Twoje leczenie w jaki sposób przebiegać ma zabieg lub diagnostyka. A chcesz się tego dowiedzieć- pytaj śmiało ! postaramy się to wyjaśnić.
4. Będziemy Cię traktować z szacunkiem, nie będziemy Ci mówić, że nie boli, jeśli może zaboleć.
5. Chcemy abyś zawsze czuł/czuła , że Twoje zdrowie, potrzeby i uczucia są dla nas ważne. Jeśli chciał/a byś powiedzieć nam o tym, co CI się nie podoba lub nie podoba w naszym zachowaniu, czy w poradni- zrób to, postaramy się wysłuchać Cię z uwagą.
6. Będziemy starali się badać Cię delikatnie i dać Ci czas na oswojenie się z tą sytuacją. Czasem może to jednak nie być możliwe, jeżeli będziemy musieli udzielić tej pomocy szybko z uwagi na Twoje zdrowie.
7. Jeżeli potrzebujesz pocieszenia, możesz nas o to poprosić.
8. Będziemy starali się pytać Ciebie o zdanie w sprawach, w których możemy dać Ci wybór.
9. Twoja mama, tata lub Twój opiekun może być z Tobą. Twoja przytulanka też, o ile nie jest zbyt duża i nie wydaje głośnych dźwięków.
10. Jeżeli wydarzyło się coś, co Cię niepokoi, ktoś Cię skrzywdził lub przekroczył Twoje granice, możesz o tym powiedzieć pracownikowi medycznemu (np. lekarzowi, pielęgniarce, rejestratorce) i poprosić o pomoc. Postaramy się rozwiązać ten problem w taki sposób, abyś był/a bezpieczny/a.
11. Informacje o możliwości uzyskania bezpłatnej pomocy przez dziecko:
• Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży czynny całą dobę nr 116 111
• Rzecznik Praw Dziecka prowadzi darmowy całodobowy Dziecięcy Telefon Zaufania gdzie dzieci, rodzice czy opiekunowie mogą uzyskać wsparcie psychologiczne i prawne nr 800 12 12 12